Tuesday, June 1, 2010

Chicago

Hye all!! Assalamualaikum. Sorry la lama gila tak update. Aku baru balik from vacation. Pergi Chicago and then Purdue for Midwest game. It was damn awesome lah. Rindu ouh.

Okay, untuk post kali ni, aku nak cite sikit la ape food yang aku dah makan kat sana. Sikit2. Since balik Lawrence semalam aku tak masak pape lagi kecuali oat. Haha.

Okay, 1st skali is Chicago pizza. Pizza dia ni unik sikit taw. Macam tebal and penuh dengan cheese. Uish, mmg menggemukkan kalau makan selalu. Selama beberapa hari aku kat Chicago tu aku makan 2 kali at different restaurants. The first one was at Lou Menalti kot nama dy and the 2nd one is at Giordano. Dua2 okay je kot. Yang 1st tu mcm lembut sikit cheese dy. And 2nd one tu mcm kenyal sket. And 2nd one ni mcm cepat kenyang. Aku makan 1 slice je. Hehe.


Sorry la. Gambar yang pizza 1st tu tak de lagi. Ada pada Nadia. Ni yang kat Giordano tu. Kitorg amek filling shrimp and broccoli. Nampak tak tu ade broccoli dalam picture. Sesiapa yang pergi sini kene try la this pizza. Boleh tahan la. Cuma aku kurang suka the tomato sauce on its top. But overall, 4/5 la aku rate.

The next one is frozen yogurt. Aku rasa dah bnyak dah ade sekarang. Tapi aku baru try masa kat Purdue. Sedaaaappppp.... And aku mmg suka yogurt pon. Untuk this frozen yogurt, aku rate 10/5. Hahaha. Boleh tak? Tak ingat la aku amek perasa apa. Tapi aku, fira and ida amek different flavor. And semua sekali sedap. So kalau korang try, amek je mane2. Tapi boleh rasa dulu before beli, so okay la.




Ceh, letak gambar sendiri pulak kan. Hehe. Sebab suka sangat. Hehe. And then aku makan frozen custard. Sedap jugak. Sama je macam ice cream cuma dy lagi lemak berkrim disukai ramai la. Tapi aku tak de gambar dy la. Masa tu penat sgt nak amek gambar. Makan je terus.

Overall, makan best la. Sebab most of the time makan Malaysian food je kat rumah Aunty Sara and rumah Ida. Thanks Aunty Sara and Ida sebab layan kita and fira baik sangat. =)

Okay, sekarang dah duduk rumah semula, aku akan start balik update new masakan. Dah plan few recipes dah. Tunggu taw. For those yang dah try, thank you so much.

Okies, stop dulu. Bubbyeeeee.....

ameerafatin =)

No comments: