Saturday, June 26, 2010

Jem Strawberry

Hoho!! Tak tau la kenapa sekarang ni malas sangat nak memasak. Maybe sebab before ni asyik masak je kot. Sehari tu dua tiga kali masak. Bukan main lagi. Hehe

So today aku nak masukkan resepi simple je. Senang gila nak buat. Kalau macam korang ade strawberry dalam fridge tu and macam dah nak rosak je ke, boleh la buat. Tapi kalau dah rosak buang taw. Kang saket perut kang, susah den. Aku penah simpan jem ni sebulan dlm fridge and still okay lagi. Tapi tak tau la kan. Maybe sebab aku buat temperature sgt low untuk fridge aku tu. Sampai tomato paste pun boleh beku. Haha.

Ingredients:

6 strawberries (cubed or sliced)
1/4 cup of sugar
1/4 tsp of salt

1. Masuk semua bahan dalam periuk kecil. Api medium. Masak sampai hancur.
2. In the mean time tu kacau2 la ea. Rasa kalau kurang gula tambah, kalau kurang garam tambah. Kalau tak suka nak letak garam, tak nak letak pun tak pe. Aku letak sebab nak balance kan rasa dy. Aku tak suka manis semata2.

Okies. Begitu la cara2 nya. sangat senang. Boleh makan dengan roti, biskut or even letak atas cheesecake. Nyum2!!



Ni bila the jem dah jadi. Di pekat bila bia sejuk.

Ni aku letak atas cheesecake. Sedap.... Hehe

Okay, selamat mencuba!!

AmeeraFatin =)

No comments: