Saturday, July 31, 2010

Potato Salad

Assalamualaikum.

Hari ni tak masak apa pun. Makan junk food yang tak berkhasiat je banyak. Haha. Pastu fira ada bagi karipap. Lama tak makan karipap. Sedap woo fira buat.

Pastu hari tu fira ada bagi potato salad gak. So hari ni rasa nak buat plak. Aku guna resepi senang je. Letak je pape yang ada.

Ingredients:

1 potato
1/5 shallot (chopped)
A pinch of salt
Pepper (agak2)
Mayonnaise (agak2)
1 egg
Parsley flakes (optional)

1. Cuci kentang bersih2, then rebus dengan kulit dy skali. Bila dah lembut, boleh toskan air dy, then kupas kulit kentang tu.
2. Potong kentang kepada bentuk cube. Letak dalam mangkuk.
3. Rebus telur sampai masak. Then bila dah masak, buang kulit dy. Masuk dalam mangkuk, pecahkan pakai garfu.
4. Masukkan suma bahan bersama-sama. Gaul rata. Siap!

Okay, tu yang senang punya. Kalau nak yang btol2 punya, boleh google ye. Hehe.

Hari ni aku tgk GTO je. Sorry la lambat sangat. Dari aku kecik cite tu dah ade. Cuma tak tertengok2 plak. Ni tiba2 ade kawan suruh tgk. So tgk la. Best jugak cite dy. Bnyak pengajaran. Macam My Boss My Hero pun ada gak. Best la cite2 Jepun cmni. Bnyak pengajaran. Macam Crows Zero pun. Tu jela kot yang aku dah tengok. Macam ada lg je, lupa la.

Okay, mahu tidur sudah saya. Selamat mencuba!!

AmeeraFatin=)

No comments: