Friday, July 23, 2010

Brownies and Bubur Jagung+Pisang+Kismis

Hye!! Assalamualaikum. Dah almost seminggu dah aku tak update. Huhu. I've been quite busy this week since next week is the final week of my summer class. Yey!!

Tapi ade la jugak masak. Hari tu masak bihun. Bihun senang je kan, so tak payah la masuk blog. Hehe. Kalau nak boleh jugak, nanti la ea. Pastu aku ade masak bubur jagung yang hari tu. Tapi kali ni letak kismis and pisang. Konon2 macam pengat pisang la. Sedap gak. Tapi tak sama la mcm pengat pisang sebab aku guna susu cair instead of santan. Lepas tu kalau rendam kismis tu lama2 kan nanti dy mcm kembang kan sebab serap air, sedap jugak. Aku suka la. Boleh la makan kalau tgh study ke ape.

Tengok tu. Ni baru lepas panaskan. Cantik kan. Kalau ade color merah, hijau, or color pape jela mesti lagi lawa. Hehe. Lepas tu siang td buat brownies. And aku ade cerita.

Ceritanya begini. Aku guna satu resipi chewy brownies ni. Tapi, aku kurangkan resipi ni jadik 1/4 bahagian sbb nak buat sikit je. Okay la. Kurangkan la. Pastu aku letak la semua bahan2. Tapi tak measure sgt pun. Pakai masuk je. Then masuk la esen vanilla, tuang je, tak pakai sudu pun. Bila dah siap semuanya, aku rasa la the batter. Uuuwwww...... Terlebih esen vanilla la. Tak pe tak pe. So aku tambah la tepung. Then kacau2. Alamak! Terlebih tepung la. Haha. Then aku cairkan sikit butter, then masuk susu sikit. Okay. Sekarang the batter dah jadik macam pekat taw. Aku rasa ni brownies nnti mesti keras ni. Tak pe la, masuk jela oven.

Then bila dah masak, okay je. Keras sikit la. Tapi kan, aku rasa ni resepi brownie yang bagus. Sebab still rasa chewy dy tu. Next time aku akan buat betul2. Sorry la kepada tuan punya resepi sebab me-ruin-kan resepi. =S

Tu dia. Terpatah plak masa nak keluarkan dari bekas dy. Hehe. Ouh, aku letak walnuts on the top. But not bad. Dah tinggal sikit dah pun aku makan.

Okay. Next week is the final week. And it's gonna be a very busy week. Very busy. Then after that boleh enjoy!! Tapi tak lama lepas tu Fall semester plak start. Haih. Takpe2. Nanti after habis fall winter, then spring, then summer. Pastu balik rumah!! Yey! One year to go. Setahun je lagi. =^_^= (Smiley kucing jumpa kat mana entah. Hehe)

Okay la, terbanyak cakap pula. Bubbye! Have a nice day everyone!

AmeeraFatin=)

No comments: