Thursday, July 29, 2010

Shortbread Cookies


Hello! Assalamualaikum. Hari ni happy sangat! bukan sebab masak menjadi malam semalam, tapi dah tak payah nak ambil final exam esok. Whee~~ So boleh rehat and enjoy!

Malam semalam rasa nak makan sesuatu, tp still kenyang lagi makan roti kek siang tu, aku main hentam je roti kek tu. Haha. So belek2 blog favorite aku, Kak Hana. Then jumpa resepi ni. Macam biasa la, aku suka yang senang2 je. And shortbread cookies ni sangat2 la senang. Sape2 je boleh buat. Rasa dy okay la, macam biskut la.

Ingredients:

3/4 cup multi-purpose flour
1/2 cup corn flour
1/4 cup powdered sugar
1/2 cup butter (melted) or 1 stick
Raisins (chopped) or chocolate chips or chocolate rice or whatever that you want

1. Panaskan oven 180C or 350F.
2. Cairkan butter guna api medium. Bila dah cair, tutp api. Then masukkan sume benda. Gaul sebati.
3. Then dah sebati, boleh la uli atad board and tekap bentuk yang anda suka. Aku tak de pape bentuk, so aku buat bentuk cookies macam biasa je la.
4. Tabur sikit tepung atas pan, then letak cookies atas pan tu. Masuk over for about 20 minutes or until atas dy dah mcm perang2 sikit. Siap!

Senang kan? Tak tau nak ckp ape. Senang sangat.

Okies. Tu lah cookiesnye. Try la kalau ada bahan ek. Selamat mencuba!!

AmeeraFatin=)

No comments: