Sunday, April 10, 2011

Bahulu

Hye! Salam.

Lamanya tak masuk resepi. Malas sikit la sekarang ni nak masak2. Lagi2 dah nak cuti summer, which I will be going back home. Malas nak beli bahan2 nak masak2. Tapi ari tu ibu ada bagi resepi kuih bahulu. Sebab senang sangat nak buat dy, aku pu buat la ari tu. And jadik! Ade lg smpai skrg. Sebab aku tak de bekas bahulu tu, so aku guna muffin cup.

Ingredients:

4 eggs
1 cup caster/powdered sugar (Aku campur brwn sugar sikit sebab saje je.)
1 1/2 cup multi purpose flour

1. Panskan oven kepada 350F atau 180C.
2. Pukul telur+gula sampai kembang. Kembang ni means sampai mcm berbuih2 yang mcm color dy dah jadik almost off white. Kalau guna hand mixer, around 10-15 minute la. Kalau pukul guna tangan, aku tak sure berapa lama. Goodluck!
3. Kemudian masukkan tepung, gaul guna sudu. Nama dy kaup balik kalau tak silap. Means that korang tak ley kacau ganas2. Macam buat brownies la.
4. Boleh la kalau nak letak chocolate chips ke, jem ke kat tengah2 dy, ape ke. Ikut creativity korang macam kedai bahulu buat tu.
5. Masuk dalam muffin cup, masuk oven for 15-20 minutes.


Lembut sangat taw. Korang kalau terlebih pukul tak pe, jangan terkurang pukul okay.

And last week pun ake ade masak mee bandung Muar!! Kak Aisyah bagi perencah dy. Memang sedap weyhh... Tiba2 rasa nak makan lagi.

Lepas tu aku baru nak masuk gambar kek yang aku buat masa letha and jojo datang. Pastu jojo suggested letak chocolate glaze and strawberry on top. Cute!


Okay tu la dy. Chocolate cake ni guna resepi Moist Chocolate Cake kat sini. Chocolate glaze tu aku amek from internet je and aku tak letak cream cheese macam dalam link tu. Hari ni mcm nak buat red velvet cupcake. Tengok la dulu kepada tahap kerajinan. Takut end up jadik maggi je nnti mcm semalam. Haha. Malas gila nak masak.

Okay, selamat mencuba yeah.

AmeeraFatin=)

No comments: