Wednesday, March 23, 2011

Kek Batik+Strawberry


Hye! Salam.

Dah pagi buta dah skrg ni. And tadi around pukul 1, aku tiba2 rasa nak masak sgt2. Ni mesti sbb tgk Junior Masterchef la ni. Haih. Then memikirkan aku tak de pape kat dapur dah, aku pun mcm takpela. Then pegi la dapur, tgk2 mane la tau ada bnd yg boleh dikunyah. Sekali teringat ada biskut kering. So rasa mcm nak buat kek batik la. Even biskut kering tak berapa nak sesuai. Saja je nak makan something yang chocolaty. Aku tak pakai susu, aku letak chocolate chips, and terlebih butter sikit. Tak ikut resepi langsung, main masuk je. And dy jadik! Yey! Pastu aku pun konon2 nak hias la kan bg cantik. Hias la dgn strawberry. Hehe. Then makan la kek batik tu. Pastu tiba2 dapat idea nak makan dgn strawberry. Bila makan, perghhh. Sedap seyh! Manis2 chocolate plus sourness of the strawberry. Just nicely combined in one bite! Next time aku nak try la combinekan strawberry dengan kek batik. We'll se apa jadik nanti.





Itulah ceritanya. Korang boleh follow resepi kek batik kat link ni okie!

Okay la, dah pukul 4.30am dah ni. Aku terpaksa berundur diri. Ouh btw, skrg tgh cuti taw. Sbb tu la berani tido lambat. Hehe.

AmeeraFatin=)


No comments: