Friday, March 25, 2011

Banana Coffee Muffin


Hello all. Assalamualaikum.

Okay, resepi ni adalah salah satu resepi yang aku suka. Aku rasa aku baru tau yang aku suka coffee cake, as long as it is not too sweet and does not have too strong coffee flavor. Just nice. Aku suka baking and make dessert. Tapi sayangnya, aku tak suka manis. Hehe. Tapi tak pela kan, sihat ape. Aku rasa manis ni mcm ruin rasa sebenar sesuatu dish tu. Manis tak pe, tapi jangan manis sgt. Orang kata just manis2 buah tu okay la.

Untuk resepi ni, aku tiru 100% resepi Paula Deen. Except aku guna 3 bananas, and aku tak guna pecans, aku guna walnuts. Letak nuts into your muffin can help to make it more moist. So, if possible, try la letak nuts okay.



Moist gila. Plus ada banana skali, lebih-lebih lagi yang ranum, lagi la bertambah moist muffin ni. Aku buat 3 hari, simpan dalam fridge, and masih lembut. So, Recommended.

Okay, selamat mencuba ya!

AmeeraFatin=)

No comments: