Friday, February 4, 2011

Cream Cheese Brownies

Hye, salam.

Brownies ni dah lama dah aku buat. Since before winter break lg. Tapi hari ni baru nak masukkan sebab sekarang ni tiba2 rasa nak makan. Ouh ye, saya kuat makan. Hehe. Senang je buat dy, macam brownies2 yg lain. Tapi yang resepi ni punya, memang lg sedap dari resepi yang lain. Lebih2 lagi kalau letak dalam fridge over night. Memang uumphh la. You guys should try it.

Aku dah tak ingt cmne aku ubah resepi dy. Tapi yang aku ingt instead of guna 4 ounces of chocolate, i used 2 ounces instead. It doesn't matter sebenarnye. I mean it does matter. Tapi kalau kat Malaysia mana nak guna ounce kan. Kira macam ni la. Kalau korang beli Cadbury size besar tu, 4 petak is around 1 ounce. Agak2 je. And one more, i used powdered sugar instead of granulated sugar. Granulated sugar tu gula yang korang buat masak. Dy lagi manis dari powdered sugar. Tapi brownies aku okay je aku rasa guna powdered sugar. Maybe sebab aku tak suka sangat manis kot. So aku nasihatkan korg ikut je resepi asal. Tapi brownies dy memang sedap, fudgy macam yang aku selalu suka.

Ni link dy,




Ouh sorry la sebab selekeh. Hehe.

Ouh tadi keluar makan kat Japanese restaurant. Makan sushi. Buffet plak tu. Bayangkan la. Memang banyak gila la aku makan. Sushi kot. Kalau nak beli kat KU, macam 6 je dah $5-$9. Mahal kan? Food sini memang mahal. Bankrupt den. Kalau macam 1 pinggan nasi beryani mangkuk kecil+ayam+sikit sayur+sup mangkuk kecil kat kedai pak arab tu pun dah $10. Tu tak termasuk tax and tips lagi. Adalah about RM30. Kalau makan beryani Batu Pahat tu, dapat 4 pinggan dah. Dah la banyak, murah lak tu. Okay now rindu nasi beryani. Tak pe, 4 bulan je lg.

Okay la, selamat mencuba ye. And aku recommend resepi ni.

AmeeraFatin=)

No comments: