Saturday, January 15, 2011

Shaghetti Melayu Ameera Fatin's Style

Heyho!

Salam guys. Ouh mood memasak dah datang hari ini. Hari ni je aku dah masak 2 benda. One of those is grilled asparagus. Hari tu masa kat rumah Ikhwan, kitorg tgk cerita ape entah kat tv then termasuk cerita pasal asparagus. So tiba2 rasa nak makan, so beli la ari tu. So tadi rasa nak makan sesuatu selain roti and biskut. So aku masuk oven je asparagus tu. Letak sikit garam, black pepper and bawang puith. Masuk oven for about 5 minutes. Okay, tadi aku makan cmtu je. For those yang tak berapa suka makan sayur, makan dengan sesuatu la contohnya nasi atau mee ke. Up to you guys okay!



Banyak weyh aku letak garlic. Tu sebab aku suka bawang putih. So kalau korang tak suka, letak sikit2 je k.

Okay, the 2nd dish is the spaghetti. Kenapa Ameera Fatin's style? Ceritanya begini. Aku macam rasa nak makan daging masak merah dari semalam. Kan dah cakap nak cari resepi daging kan? Tapi last2 tanya ibu. Oleh sebab aku ni bujang yang serba kekurangan, aku main hentam jela. Instead of guna tomato, aku guna ketchup. And instead of guna kayu manis, buah pelaga, cengkih and bunga lawang, aku guna je sup bunjut punya rempah tu. Aku ingat deorg bagi benda2 dalam tu seketul2. Rupanya dah pecah2kan. Memang tak la aku nak asingkan. Ingat macam dalam cerita Musang Berjanggut ke? Dah lapar gila dah masa tu, so aku masuk je beberapa cubit. Haha. Ketumbar sume ada. Then aku rasa terlebih letak halia jugak. But, who cares. Aku rasa okay je kot. Then masak2. Pastu macam tak rasa daging masak merah sangat. Rasa macam spaghetti sauce ade la. Haha!

So, sebab lapar, aku boiled some thin spaghetti, and makan dengan daging masak merah tu. Pergh... Sedap gak weyh. So, korg boleh la try kat rumah nanti. Hentam je masak daging masak merah macam yang korang rasa macam betul, then makan dengan spaghetti. Haha!


Yes, tu dia. Letak sikit dried parsley. Sedap gak. Hehe.

Okies, tu lah dy. Sebenarnya hari ni nak bake cake. Tapi apa kan daya, lupa nak beli telur. Apa la.

Okay la, tu je. Ouh, kawan2 aku yang nak exam tu, goodluck you guys! Musim exam ni memang tak de masa nak masak. But don't forget to eat. Makan jela pape. Kata bujang. Hehe.

Bubbye.

AmeeraFatin=)

No comments: