Monday, January 24, 2011

Mee Hailam 2

Hye! Salam.

Haha. Gelak sat. Kenapa Mee Hailam 2? Sebab aku salah buat. Haha. Lama kot dah tak masak mee hailam. Masa tu aku lupa, nak letak kicap or sos tiram ek? Pastu after aku dah letak sos tiram, dengan rajinnya aku pegi check balik resepi (rajin sangat, tak nak check awal2). Rupanya sepatutnya kicap. Dang it! So aku tambah jela kicap. But fortunately, it turns out great. So lepas ni kalau korang rasa nak letak sos tiram, boleh la letak sikit together with kicap okay! Ni resepi asal.


Senarai sayur yang aku letak ialah:

1. Carrot
2. Asparagus
3. Kentang
4. Sawi
5. Kobis
6. Daun bawang

Haa... Penuh periuk. Haha. But I like it that way. Aku suka mee hailam penuh sayur. Favorite tu.


Okay, ni salah satu cara nak makan sayur. Makan panas2 ni sodap. Lagi tengah sejuk macam ni kan. Letak lebih sikit black pepper bagi panas sikit. Hehe.

Okies, selamat mencuba!

AmeeraFatin=)

No comments: