Monday, September 20, 2010

Beryani Daging


Hye!! Salam to all my fellow readers.=)


Okay ni resipi kegemaran aku, which is nasi beryani. Happy sangat kali ni sebab nasik tak terlebih lembik pun. Yes!! Tips dy, masak je nasik tu betol2. Then masukkan nasik and daging tu dalam rice cooker, buat warm je selama sejam or less. Pastu jgan lupa alaskan penutup rice cooker tu guna tuala so that dy punye steam tu tak keluar. Nak jadikkan macam beryani gam la. Tapi instead of tampal guna tepung, aku guna tuala kecik je, easier. Kalau tak de rice cooker, guna periuk biasa atas api slow je. Okay!! Jangan letak air bnyak sgt taw masa nak steamkan nasi and daging. Jetak sikit je since nasi dah masak.

Ni dy resepi Nasi Beryani Gam Johor.


Sedap sangat nasik beryani ni. Aku still guna rempah beryani Shan tu. Korang guna jela rempah beryani pape. Aku rasa pape je boleh. And aku sangat recommend resepi ni to those yang nak try masak nasi yang mcm ssh nak masak. Haha. Dy senang je after aku dah buat second time ni. Not as hard as the first time. And more relax. Siap boleh tgk movie lg. Hehe.

Okay, selamat mencuba ye semua.

AmeeraFatin=)

No comments: