Friday, October 1, 2010

Sardine+Su'un @ Glass Noodle

Hye! Assalamualaikum!!

Sorry sebab lama sangat tak update. Busy sikit la this week. Lepas tu macam malas nak upload gambar. Hehe.

So today I will be sharing this recipe yang ibu selalu gak masak kat rumah. Sedap and simple. Walllaaahh!! Hehe. Aku tak tau la cmne nak eja su'un tu. Hopefully betul la tu ek. Kalau tak betul, tolong betulkan ye. Saya budak baru belajar (budak ke?? hehe)...

Then ade brownies lagi. Yang ni aku buat sikit je. And jadik! Memang jadik fudgey brownies la. Tapi kan, aku rasa brownies yang aku nak tu jenis yang instant tu la, macam sangat2 moist tu. Sebab masa open house kat rumah Kak Zai hari tu, aku buat that instant brownies, haa, tu la tekstur dy. So now, tak payah la aku nak experiment brownies lagi. Beli je senang. Hehe.

Then ade gak flourless cake. Sebab aku ingt flourless cake ke kan yang aku slalu makan mcm brownies tapi moist tu. Tapi sayang nya, tidak sama sekali. Tapi not bad gak la. Cuma banyak rasa telur la. Sedap but kene bagi dy sejuk dulu la.

Okay now nak share recipe sardine and su'un dulu.

Ingredients:

1 tin sardine
Su'un (Glass noodles) (Rendam 30 minutes)

1 atau 2 shallot (potong besar2)
1 garlic (cincang)
2 sudu chili paste
Bahan perasa

1. Tumis bawang2. Then masuk chili paste. Tumis sampai garing.
2. Then masukkan sardine. Masuk sikit air. Then perasa kan.
3. Then masukkan air bagi dy cair sikit. Then masukkan su'un. Kalau kurang air tambah lagi sebab su'un ni serap air sebanyak mane yang dy boleh. Hehe.

Done!


Woops! Still dalam periuk lagi. Hehe. Sorry....


Okay, ni brownies tu. Sikit je aku buat, kejap dah abes.



Okay ni Chocolate Flourless Cake. Oh my... Malunya. Nampak banyak sangat flaw. Frosting tu main hentam je taw. Haha. Siap ade tepung jagung lagi nyah. Jangan main2. Hehe.

Korang kalau dah bosan asyik makan sardine je everyday kan, boleh la twist sikit. Masukkan su'un. I don't know whether u guys will like it or not, but why not just try kan. Kalau tak suka sedekah kat rumah sebelah ke, depan ke, sebelah rumah sebelah ke. Hehe.

Okay dah tak betul, means dah ngantuk ni. Selamat mencuba ye. If you have any q's, u know how to reach me.=)

Goodbye my fellow readers.

AmeeraFatin=)

No comments: