Thursday, September 8, 2011

Selamat Hari Raya! Yang ke-9!

Assalamualaikum! Hye!


Aahhh sorry sekali lagi! Sekali lagi kita terlambat nak update blog. Tapi-tapi, bila check blog, ada juga yang sudi view. Terima kasih, arigato, shukran. Saya ingin mengucapkan selamat hari raya aidilfitri, maaf zahir batin kepada semua pembaca saya. =)


Ada cerita best masa hari raya hari tu. Oleh sebab aku baru sampai sini kan, sempat nak puasa kat rumah macam 2 minggu lebih jugak la. so bila nak raya tu macam nak dekat sedih jugak la. Tambah2 pula kawan2 kat facebook tu asyik update je ape yang berlaku kat Malaysia. Hehe. Tapi tak sedih lagi la. So aku dan fira decide nak masak2 before raya. Ibu pernah cakap, kalau hari raya, tak kira la kita balik kampung ke tak, beraya ke tak, yang penting kene masak juadah hari raya. Aku tak pasti kenapa, tapi benda yang baik, ikut jela kan.


So aku pun masak la nasi beryani kegemaran aku tuuu. Hehe. Fira masak lodeh kegemaran dia tu. Nak makan malam Selasa la kan, sebab Malaysia nak raya Selasa. Ingatkan kat sini pun sama la. Then malam tu ajak la Ainul makan2 skali, makan kuih skali. Pergh dah terasa mcm malam raya. Terus tak sedih. Lepas dinner tu, tiba2 dapat tau yang raya adalah pada hari rabu. Alamak baru je lepas dinner malam raya. Haha. Pastu bila hari raya sebenar, terus tak de rasa mood raya. Tapi tak kesah pun, okay je hari raya. And for the 1st time, aku pakai baju kurung pegi class. Hehe. 



Eh2, nak masuk gak gambar tu. Haha. Ni gambar beryani. Kali ni masak, nasi dia tak lembik. Just nice. Banyak aku makan. Hehe.




Lepas tu after class, aku and fira and student malaysia baru, nama dia hafizah, pergi la beraya kat rumah aunty aizan. Best jugak la. Tapi aunty aizan esoknya dah nak balik Madinah balik dah. Lepas ni tak tau lagi bila boleh jumpa. 



Lepas tu Kak Aishah ajak beraya kat kansas city. Kitorang ingat macam hari raya kitorang dah berakhir kat rumah aunty aizan taw. Nasib baik kak aishah ajak raya kat sana. Meriah sikit. Thank you kak aishah! Kat rumah kak ghita macam biasa la. Food banyaaakkk! Tapi sebab hari tu aku breakfast susu je, then after kelas pukul 4pm makan sekeping roti je, masuk angin perut. Makan sikit je. Lepas tu pegi rumah kak nik, baru lah boleh makan. Tapi tak banyak sangat jugak, sebab dah kenyang. Hehe.



Dengan Kak Ghita dan desserts. Semua sedap belaka, macam selalu. Ada 5 jenis kek lapis Sarawak. Maybe more.



Dengan Kak Aishah and Feyruz. Feyruz ni bijak sangat.



Dengan Kak Nik yang baik sangat. Ni rumah baru Kak Nik, cantik.


Nama budak ni Iman. Aku rasa dia ni cantik. Dah besar nanti mesti lagi cantik. 


Begitulah cerita rayaku untuk tahun 2011 ni. Tapi lepas raya, je, banyak sangat keje kene buat. Busy sangat la semester ni. Tak sempat2 taw nak masak pun. Lapar2 balik class, just panaskan pizza instant je. Tak bagus kan? Habis tu dah tak de masa nak masak. Huhu. Pape pun, aku try update jugak okay!


Okay la, saya ingin ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri sekali lagi. Bye!


AmeeraFatin=)

No comments: